[Contact.Links.info.] [Beleef Opsterland.] [Downloaden.] [Zoek op Site.] [Gratis.]

Lanterfanten.

Overnachten.

Culinaire avonturen.

Beleefplaats.

Expositie.Galerie.

Evenementen.

Cultuur.Historie.

Waarom Wandelen.

Slowness.

Langzaam.

Lanterfant Tips.

Tijd voor nu.

Stilte is.

Onthaasten.

Lazy Day.

E-Book.

Nietsdoen

Hara Hachi bu.

Saai.Interessant.

_________________________!
 
 
 
 
 
Mimetisch
In deze tijd van keuzevrijheid en het gevoel dat je je eigen gang kunt gaan, heeft de markt een nieuwe aanpak gestart.
De moderne individualistische cultuur van keuzevrijheid is verworden tot een" personal" branding  en marketing instrument.
Een gevolg is dat veel mensen door hun behoefte aan de geruststellende gedachte dat ook anderen deze keuze al zagen zitten kiezen voor hetzelfde.(mimetisch verlangen genoemd).
Het gevolg is dat de consument ondanks de" keuzevrijheid" toch weer het vertrouwde kuddegedrag vertoont.
De tirannie van de meerderheid noemt de Amerikaanse Filosoof Matthew  Crawford dit menselijke gedrag.
 
Mimetische Begeerte.
Volgens de filosoof Girard, houden we elkaar voortdurend in de gaten om te voorkomen dat we onderdoen voor anderen.
Het liefst overtroeven we die ander door bezit, status en aandacht.
Door goed na te denken of je je gevoelens wilt volgen om de concurrentie aan te gaan, gaat je ratio voorkomen dat je de strijd aangaat.
Het resultaat is wat minder status en/of aandacht maar meer tijd voor je zelf